نشست و هم انديشي دفتر حاكميت باليني با انتقال خون استان
هفدهم شهريور ماه سال جاري جلسه تعامل وهم انديشي دفتر حاكميت باليني با انتقال خون استان انجام شد .در اين جلسه كارشناس مسوول حاكميت باليني ضمن توضيح ر وند استقرارحا كميت باليني در بيمارستانها واهميت مديريت خطر در بيمارستانها وافزايش ايمني بيماران خصوصا در مراحل تزريق وانتقال خون به بيماران خواستار همكاري وارايه آموزشهاي لازم وتهيه پوستر هاي آموزشي تزريق خون از طريق مديريت انتقال خون شد. در اين جلسه دكتر منصوري مديريت انتقال خون استان نيز ضمن استقبال از همكاري با دفتر تعالي خدمات باليني آمادگي انتقال خون با بيمارستانها را در خصوص آموزش واستقرار سيستم هموويژلانس ياد آور شد.وي بيان داشت در واقع هموویژلانس به معنای مراقبت از دریافت کنندگان خون و فرآورده های خونی در مقابل عوارض نا خواسته ناشی از انتقال خون است.وي گفت: تدوين پروتكل –آموزش-همكاري بين بخشي وامكان رديابي خون تزريق شده در اين سيستم وجود دارد وبيمارستان آيت ا... كاشاني شهركرد بعنوان بيمارستان مرجع براي ايجاد اين سيستم در نظر گرفته شده است.
وي با اشاره به اينكه بيشترين خطا خصوصا در موارد تزريق خون خطاي انساني است كه منجر به آسيب رساني به بيماران ميگردد گفت بايستي حساسيت جامعه درماني را نسبت به مراحل تزريق خون .وفراهم آوري آن افزايش دهيم.,

