نشست و هم انديشي دفتر حاكميت باليني با انتقال خون استان

جلسه نشست و هم انديشي دفتر حاكميت باليني با انتقال خون استان

هفدهم شهريور ماه سال جاري جلسه تعامل وهم انديشي دفتر حاكميت باليني با انتقال خون استان انجام شد .در اين جلسه كارشناس مسوول حاكميت باليني ضمن توضيح ر وند استقرارحا كميت باليني  در بيمارستانها واهميت مديريت خطر در بيمارستانها وافزايش ايمني بيماران خصوصا در مراحل تزريق وانتقال خون به بيماران خواستار همكاري وارايه آموزشهاي لازم وتهيه پوستر هاي آموزشي تزريق خون از طريق مديريت انتقال خون شد. در اين جلسه دكتر منصوري مديريت انتقال خون استان نيز ضمن استقبال از همكاري با دفتر تعالي خدمات باليني آمادگي انتقال خون با بيمارستانها را در خصوص آموزش واستقرار سيستم هموويژلانس ياد آور شد.وي بيان داشت در واقع هموویژلانس به معنای مراقبت از دریافت کنندگان خون و فرآورده های خونی در مقابل عوارض نا خواسته ناشی از انتقال خون است.وي گفت: تدوين پروتكل –آموزش-همكاري بين بخشي وامكان رديابي خون تزريق شده در اين سيستم وجود دارد وبيمارستان آيت ا... كاشاني شهركرد بعنوان بيمارستان مرجع براي ايجاد اين سيستم در نظر گرفته شده است.

  وي با اشاره به اينكه بيشترين خطا خصوصا در موارد تزريق خون خطاي انساني است كه  منجر به آسيب رساني به بيماران ميگردد گفت بايستي حساسيت جامعه درماني را نسبت به مراحل تزريق خون .وفراهم آوري آن افزايش دهيم.,

 

انجمن اينترنتي حاكميت باليني

با سلام و احترام :
نحوه استفاده از انجمن اينترنتي حاكميت باليني به شرح زير است :





الف : اگر بار اولي است كه از اين انجمن بازديد مي كنيد ،جهت عضويت و دسترسي به همه امكانات، بايد ثبت نام كنيد :
لطفا درخواست مكتوب خود را از طريق اتوماسيون اداري يا تلفن 2122451-0711به معاونت درمان قابل توجه آقاي صادقي مهر ارسال فرماييد .
ب : اگر قبلا ثبت نام كرده ايد جهت ورود به انجمن از قسمت ورود در بالا و سمت چپ صفحه استفده كنيد و پس از وارد كردن نام كاربري و رمز عبور ، گزينه ورود را انتخاب كنيد.
تذكر مهم: همكاران محترم لطفا جهت امكان مبادله اطلاعات و ارائه پاسخ سوالات حتما email خود را در سامانه ثبت فرماييد(در صورت عدم ثبت email دسترسي از تاريخ 15/6/90 مسدود خواهد شد)
توجه :
در صورتيكه با استفاده از نرم افزار اينترنت اكسپلورر قادر به ورود به سايت نيستيد و با پيغام خطا رو به رو ميشويد ، لطفا از نرم افزار فايرفاكس استفاده كنيد .

لينك دريافت فايرفاكس :
http://download.sums.ac.ir/details.aspx?id=294
 

برگزاري جلسه هفتگي

جلسه هفتگي كارشناسان حاكميت باليني معاونت درمان با حضور مسئول دفتر تعالي خدمات باليني دانشگاه سوم شهريور ماه در محل اين دفتر تشكيل گرديد . در اين جلسه شرح وظايف كميته هاي حاكميت باليني بيمارستانها تهيه وتدوين وبزودي جهت اجرا به بيمارستانها ابلاغ خواهد شد . از مراكز درماني انتظار ميرود ضمن تلاش بيشتر در جهت استقرار برنامه حاكميت باليني در بيمارستانها به وظايف تدوين شده عنايت ويژه اي داشته باشند

.

بسته آموزشي

بسته آموزشي مباحث حاكميت باليني در معاونت درمان تهيه وجهت استفاده وآموزش كاركنان بيمارستانها ابلاغ شد

بسته آموزشي مباحث حاكميت باليني در معاونت درمان تهيه وجهت استفاده وآموزش كاركنان بيمارستانها ابلاغ شد

 اين بسته آموزشي شامل مباحث حاكميت باليني-شاخص هاي كشوري پايش ايمني بيمار-دستورالعمل رعايت بهداشت دست در مراكز درماني-تلفيق دارويي-دستورالعمل تزريقات ايمن-راهنماي استفاده از چك ليست جراحي ايمن-گايد لاين هاي شناسايي صحيح بيماران در بخش هاي بستري وسرپايي-انتقال خون-بازديد هاي مديريتي ايمني بيمار-معرفي برنامه مراقبت از خون -كتاب  بيمارستانهاي دوستدار ايمني بيمار (راهنماي ارزيابي) ميباشد.